دانلود چارچوب نظری و پیشینه مطالعاتی مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل دانلود چارچوب نظری و پیشینه مطالعاتی مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
دانلود چارچوب نظری و پیشینه مطالعاتی مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم)

دانلود-چارچوب-نظری-و-پیشینه-مطالعاتی-مدیریت-فرهنگ-سازمانی-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم) در 47 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مدیریّت فرهنگ سازمانی
در گذشته ي نه چندان دور، مدیران در سازمان ها، ادارات وسرپرستی ها به  شش عامل مؤثّر  در بهره وری توجّه داشتند . این عوامل عبارت اند از :1- نیروی کار،2- سرمایه، 3-تکنولوژی، 4- مواد اولیه ،5- تولید، 6- بازار و مهارت مدیریّتی.
امّا امروزه دانشمندان علم مدیریّت معتقدندکه عامل مهمتری نیز وجود دارد که به شکل دهی، هدایت و تقویت شش عامل مذکور می پردازد و آن فرهنگ سازمانی است . به همین دلیل افرادی همانند چستربارنارد، فیلیپ سلزنیک و پیترواترمن   بیان می دارند که وظیفه ي اساسی  مدیریّت، شکل دهی و هدایت ارزش های اساسی فرهنگ سازمانی است .
در واقع نقش اساسی رهبران سازمان را مدیریّت ارزش ها در سازمان می پندارند. حتّی برخی دانشمندان عملکردعالی را بادستیاری وحاکم بودن ارزش هاو اهداف متعالی درسازمان می سنجند.   همچنین بسیاری از محقّقین به این نتیجه رسیده اند که حتّی اگر هدف فقط سود آوری باشد،بدون توجّه به ارزش های فرهنگ سازمانی نمی توانند به اهداف خود دست یابند .
در کشور ما ایران نیز با توجّه به هدف تأسیس حکومت و هدف از خلقت انسان این وظیفه از اهمّیت مضاعف برخوردار است، زیرا در سازمان های دارای فرهنگ اسلامی ،اصل ساختن انسان ها مي باشد.
 اصولاً انسان ها دارای دو بعد مادّی و معنوی هستند و اهمّیت بعد معنوی نه تنها کمتر از اهمّیت بعد مادّی آن ها نیست، بلکه با توجّه به هدف اعتلای حیات همه ی انسان ها ،بعد معنوی اهمّیت بیشتری دارد. تمام انسان ها ،در این مورد یکسان هستند .
بنابر این اسلامی بودن سازمان ها اقتضا می کند که اهداف معنوی رعایت شود و تأمین منافع مادّی موجب پایمال کردن مصالح انسانی نشود. بلکه حتّی المقدور بايد سعی بر این باشد که منافع مادّی درجهت مصالح انسانی ومقدمه ای  برای توسعه ي بینش های الهی وترویج ارزش های  معنوی قرار گیرد.
البته اگر ارزش های عالی فرهنگ سازمانی در سازمان ها توسعه پیدا کند، خود منجر به کاهش هزینه و افزایش سود آوری می گردد زیرا در فرهنگ اسلامی با تقویت روحیه ي تقوا عامل کنترل کننده ي درونی درافراد به وجود می آیدو این امر ضمن رشد وتعالی معنوی انسان ها منجر به کاهش هزینه ها می گردد.با توجّه به این موضوع در فرهنگ اسلامی مدیر نقش تربیتی نیز به عهده دارد و تأثیر مدیر بر روح و روان همکاران خود دارد.موفّقیت تربیتی آنها را هر چه بیشتر می سازد.
بنابراین مدیریّت فرهنگ سازمانی از مهم ترین وظایف رهبران  در سازمان می باشد و با توجّه به آن ، به شناسایی ارزش های اساسی فرهنگ سازمانی، تغییر و توسعه در سطح سازمان پرداخته می شود (زبردست ،1382).

جایگاه فرهنگ در سازمان
همان طور که می دانیم که در یک تقسیم بندی کلّی ، سازمان از دو بعد رسمی و غیر رسمی تشکیل شده است و اگر چه سازمان، ظاهراً با جنبه های رسمی خود فعاليّت می کند ولی با ورود انسان به سازمان ،به طور طبیعی جنبه های غیر رسمی آن نیز نمود پیدا خواهد کرد .گاهی نیز جنبه های غیر رسمی سازمان از چنان قدرتی برخوردار است که به راحتی می تواند جنبه های رسمی آن را تحت تأثیر قرار دهد .این جنبه های غیر رسمی تا زمانی که در راستای جنبه های رسمی آن عمل نمایند، به عنوان یک فرصت و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای سازمان محسوب می گردند ولی اگر جنبه های غیر رسمی مغایر با جنبه های رسمی سازمان عمل نمایند،آن گاه به عنوان یک مانع و تهدید بزرگ بر سر راه تحقّق اهداف سازمان می باشد. فرهنگ سازمانی نیز به عنوان یکی از مهم ترین جنبه های غیر رسمي سازمان محسوب می گردد و از این قاعده مستثنی نیست. اگر سازمان را به عنوان یک کوه یخ در نظر بگیریم،جنبه های رسمی آن به عنوان قسمت قابل مشاهده ي کوه یخ است و جنبه های غیر رسمی آن كه بخش عمده ای را تشکیل می دهد قابل مشاهده نیست.

انواع فرهنگ سازمانی
کوئین و مک گرات ،چهارفرهنگ را مبتنی بر انتظارات غالب در سازمان ، شناسایی کردند و آنها فرهنگ را بر حسب مقاصد سازمانی، معیار های عملکرد، محل و اختیار پایه های مشروع قدرت، جهت گیری های قدرت، سبک  رهبری، ارزش ها و انگیزه طراحی کرده اند.
1- فرهنگ معقول: به وسیله ی تمرکز قدرت، فعاليّت های یک پارچه و تمرکز درونی مشخّص  می شود، که با سازمان های دیگر ایجاد رقابت می کند .کارایی، سودمندی یا اثر مثبت  ارزش های مرکزی هستند.اهداف روشن، قضاوت های فردی وقاطعیت وسایلی هستند که سازمان را جهت به حداکثر رساندن عملکرد خود تحت تأثیرقرار می دهند.
2- فرهنگ توسعه ای : ویژگی این فرهنگ عدم تمرکز قدرت است، به علاوه سازمان به امور رقابتی بیرونی و رشد توجّه دارد. مقاصد وسیع و رهبری آن به سازمان و ارزش های آن تعهّد ایجاد می کند. بصیرت، اختراع و ابتکار وسایلی با ارزش هستند که سازمان برای رقابت در اخذ حمایت و کسب منبع بیرونی در جهت گسترش و تغییر و تحولات خود به کار می برد.
3-فرهنگ اجتماعی: به وسیله ی عدم تمرکز قدرت، تنوع فعاليّت ها و توجّه داخلی به حفظ سیستم مشخّص می شود.تغییر وتحولات به بحث شرکت و اتفاق نظر مبتنی می باشد.بنابر این روابط نوعاً دوستانه و تعاونی است و کار گروهی،روحیه ی بالا و اعتماد را موجب شده و فرهنگ شبیه فرهنگ تئوری 'Z'است(عباس زاده،1382).
4- سلسله مراتبی:فرهنگ سلسله مراتبی با تمرکز قدرت و فعاليّت های یکپارچه و نیز توجّه داخلی برای حفظ سیستم مشخّص می شود.رفتار توسط قوانین رسمی و اجرای مقرّرات به پیش می رود.در این فرهنگ پایداری ، کنترل، قابلیت پیش بینی، هماهنگی و پاسخ گویی صفات با ارزشی هستند.اندازه گیری دقیق و محاسبه ی حالات مهم در سیستم فراگرد اطلاعات است.

فهرست مطالب دانلود چارچوب نظری و پیشینه مطالعاتی مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم) به شرح زیر می باشد:
مديريّت منابع انساني
مدیریّت فرهنگ سازمانی
فرایند مدیریّت فرهنگ سازمانی
جایگاه فرهنگ در سازمان
انواع فرهنگ سازمانی
- فرهنگ معقول
- فرهنگ توسعه ای
-فرهنگ اجتماعی
- سلسله مراتبی
نقش های فرهنگ سازمانی
الگو های فرهنگ سازمانی
الف- الگوی پارسونز
ب- الگوی ویلیام اوچی (نظریّه ی Z)
ج-الگوی'کیا'(مدل پنج عاملی فرهنگ سازمانی)
د-الگوی پیترز و واترمن
ه – الگوی هفت  Sشرکت مشاوره ای مکنزی
ر- الگوی کرت لوین
ز – الگوی لیت  وین و استرینگر
ف- مطالعات هافستد
ارتباط بین فرهنگ سازمان و عملکرد مدیریّت
ویژگی های فرهنگ سازمانی از دیدگاه نظریّه پردازان مدیریّت
ویژگی فرهنگ سازمانی از نظر رابینز
ویژگی های فرهنگ سازمانی از نظر آندرو دوبرین
نتایج تحقیقات پیشین
نتایج تحقیقات پیشین در داخل کشور
نتایج تحقیقات پیشین در خارج از کشور
منابع فارسي
منابع لاتين



دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مباني نظري و پيشينه پژوهش (فصل دو) مدیریت فرهنگ سازمانی دانلود مباني نظري مدیریت فرهنگ سازمانی ppt پیشینه تحقیق مقاله مدیریت فرهنگ سازمانی ادبیات نظری فصلنامه مدیریت سرمایه اجتماعی فصل دوم پایان نامه مدیریت فرهنگ سازمانی چیست مجله مطالعات رفتار

مطالب مرتبط

دانلود چارچوب نظری و پیشینه مطالعاتی مدیریت فرهنگ سازمانی (فصل دوم)


مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش روش تدريس، ويژگي‌هاي تدريس، روش‌هاي نوین یادگیری(فصل دوم)

چارچوب نظری و پیشینه تجربی پژوهش مفهوم کیفیت زندگی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و ابعاد سرمایه های اجتماعی (فصل دوم)

مبانی نظری مهارتهای ارتباطی و بازی درمانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش روان درمانی حمایتی(فصل دوم)

پرسشنامه شخصیتی چند وجهی مینه سوتا (MMPI) فرم بلند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست‌ها و عملکرد های مدیریتی(فصل دوم)

طرح توجیهی ایجاد دامداری گوساله به ظرفیت 300 راس

بررسی و تدوین استراتژی جذب سرمایه در شهر بندرعباس با استفاده از تحلیل SWOT

پرسشنامه هوش هیجانی برادبری- گریوز