ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه و مراحل خواندن (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه و مراحل خواندن (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه و مراحل خواندن (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-پژوهشی-سطوح-مطالعه-و-مراحل-خواندن-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه ومراحل خواندن (فصل دوم) در 72 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری:

مطالعه
سه تعریف اصلی برای مطالعه یا خواندن وجود دارد. طبق تعریف اول، یادگیری خواندن به معنای یادگیری تلفظ کردن کلمات است. طبق تعریف دوم، یادگیری خواندن به معنای یادگیری شناسایی کلمات و دریافت معنای آنهاست. و طبق تعریف سوم، یادگیری خواندن یعنی درک معنای یک متن به منظور کسب اطلاعات از آن. این سه تعریف منعکس کننده دیدگاههای قدیمی و پایدار درباره خواندن است.
تحقیقات جدید تر از تعریف گسترده تری حمایت می کنند .این تعریف جدید شامل تمامی تعاریف گفته شده است، با این تفاوت که مهارت های یادگیری را نیز در بافت فعالیت های خواندن و نوشتن در نظر می گیرد. طبق این تعریف آموزش مهارت ها نیز بخشی از فرایند خواندن است (کانینگهام و استانویچ ،2003).
به عقیده هلدن (2004)، مطالعه راهی مهم برای تحول شخصی و زندگی اجتماعی، اقتصادی، و مدنی است.
مطالعه افراد را قادر می سازد درباره سایر افراد، تاریخ، مطالعات اجتماعی، هنر، علم، ریاضیات و سایر موضوعات محتوایی اطلاعاتی بدست آورند(لیون ،1997).
طبق دیدگاه دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش(2003،به نقل از هلدن،2004) افراد نمی توانند شهروندانی فعال و آگاه باشند، مگر اینکه بتوانند بخوانند. مطالعه پیش نیاز تقریبا تمامی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. با آنکه از اصطلاحاتی چون مطالعه در اوقات فراغت  یا مطالعه به قصد تفریح یا لذت بردن زیاد استفاده می شود اما تعریف این اصطلاحات دشوار است. منظورازاین مطالعه، مطالعه ای است که به خواست فرد آغاز می شود و ادامه می یابد. به این دلیل که خواننده به آن علاقه مند شده، این فعالیت معمولا شامل مطالعه نوشته هایی است که انتخاب خود فرد است و در مکان و زمان مناسب صورت می گیرد.
طبق نظر نل (1988)، مطالعه برای لذت بردن نوعی بازی ذهنی است که ما را قادر می سازد که در تحلیل خود دنیای دیگر و نقش های دیگری را تجربه کنیم.همچنین هلدن(2004) مطالعه را فعالیتی خلاقانه، هرمنوتیک و تفسیری می داند که سازنده تجارب و انتظارات فرد در بافت اجتماعی است.
اما مطالعه برای لذت بردن بسیار فراتر از نوعی بازی یا انزوا است و شیوه ای برای برقراری با متن است. مطالعه برای لذت بردن روشی مهم برای کمک به مبارزه با محرومیت های اجتماعی و بالا بردن استانداردهای تحصیلاتی است. طبق نظر کراشن (1993)، که بزرگترین مدافع مطالعه برای لذت بردن است، این نوع مطالعه به خوانندگان با کفایتی منجر می شود که گنجینه لغات غنی دارند و توانایی درک و استفاده از ساختارهای گرامری پیچیده را دارند و می توانند سبک نوشتاری خوبی داشته باشند. خواننده فعال در هنگام مطالعه سوالاتی را مطرح می کند و در حین مطالعه در جستجوی پاسخ آن سوالات است. این سوالات در مورد موضوع کتاب و پیام ها، عقاید مطرح شده در جزئیات، استدلال ها،واقعی بودن بخشی از کتاب یا همه کتاب و میزان با اهمیت بودن کتاب است.

اهداف مطالعه
هدف از مطالعه یک کتاب ممکن است کسب اطلاعات و یا فهمیدن مطالب باشد. به طور کلی دو هدف اصلی مطالعه، مطالعه برای اوقات فراغت و مطالعه برای کسب دانش است(مک اوی و وینسنت ،1980). بزرگسالانی که هوش کلامی بالاتری دارند با احتمال بیشتری مطالعه را لذت بخش ارزیابی می کنند و آن رابه عنوان فعالیتی روزانه و مطلوب قلمداد می کنند(رایس و مییر ،1985). اگرچه مطالعه فعالیت اوقات فراغت مهمی محسوب می شود، بیشتر یافته نشان می دهند که به طور متوسط بزرگسالان کمتر از دو ساعت را روزانه به مطالعه اختصاص می دهند(رایس و مییر،1985).
به طور کلی بیشتر هدف های مطالعه عبارتند از:
-    مطالعه مطالبی مانند روزنامه، مجله و...که در ارتباط با مسائل روز است. این نوع مطالعه با توجه به ذوق و استعداد خواننده انتخاب شده، و مطالب آن برای خواننده قابل درک و فهم است و موجب افزایش اطلاعات و دانش می شود. اما درک و فهم خواننده را بالا نمی برد.
-    مطالعه مطالبی که خواننده سعی دارد تا مطالب را بفهمد. مطالعه این گونه مطالب، به منظور فهمیدن و افزایش درک خواننده است، که این کار خود نوعی یادگیری به شمار می رود. هرگاه پس از خواندن بتوان آن چه نویسنده عنوان کرده را به خاطر آورد، در واقع چیزی یاد گرفته شده است. این نوع یادگیری کسب اطلاعات است. اما اگر پس از خواندن مطلبی بتوان منظور و هدف نویسنده را درک کرد، در واقع آن مطلب فهمیده شده است. این نوع خواندن به معنی فهمیدن آن مطلب است، که در واقع هدف ما از مطالعه واقعی همان درک و فهم مطالب نوشته شده است(دلجو رنگینانی ،1381).

قسمتهایی از پیشینه پژوهش:
کاشانی(1354)، در تحقیقی تحت عنوان 'بررسی عوامل ایجاد تمایل برای مطالعه کودکان ایرانی' با حجم نمونه 400 نفر، به نتایج زیر دست یافت:
1)    با وجود اینکه آموزش رسمی مدرسه ای نسبت به آموزش خارج از مدرسه، موقعیت موثرتری دارد ولی امروز وسایل ارتباط جمعی جهت ارائه مجموعه های متنوع و نقل اطلاعات، ابزار مهمی می باشد.
این وسایل تربیت، 'خودآموزی' را به دنبال دارد. نقش وسایل ارتباط جمعی در ترغیب افراد به مطالعه بخصوص در کودکان به آسانی قابل مشاهده است.
2)    یکی از علل عدم تمایل به مطالعه، نداشتن محل مناسب برای مطالعه اعم از منزل و مدرسه می باشد. شکی نیست که محل مطالعه بر حسب اینکه مجهز، آرام و رضایت بخش باشد یا پر سر و صدا و شلوغ، در لذت مطالعه کودکان تاثیر فراوان دارد.
3)    اگر خانواده فرصت کافی برای مطالعه داشته باشند و والدین خودشان کتاب بخوانند به راحتی می توانند کودکان خود را وادار به کتاب خواندن نمایند.
4)    میزان سواد والدین در تمایل فرزندشان به مطالعه موثر بوده است ولی آنچه این بررسی نشان می دهد، بی سوادی و عدم مطالعه اولیاء سبب روی نیاوردن کودکان به مطالعه به طور صد در صد نشده.
5)    زیاد بودن تکالیف درسی دانش آموزان و طوطی وار بودن آنها، در هنگام تحصیل اصولا برای کودکان ایرانی وقتی برای مطالعه نمی گذارد و از طرفی بعضی از مدارس تا محل سکونت دانش آموزان فاصله زیادی دارد و باعث تلف شدن وقت دانش آموزان می شود.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مطالعه  
اهداف مطالعه  
سطوح مطالعه  
مراحل خواندن  
روش های مطالعه  
کسب عادات مطالعه موثر در پنج گام 
سرعت مطالعه  
فعال بودن  
روش یادگیری مشارکتی یا روش باهم مطالعه کردن 
چرا و چگونه مطالعه می کنیم  
تأثیر گسترده مطالعه بر ابعاد گوناگون زندگی افراد 
لذت مطالعه  
علاقه و مطالعه  
علل و عدم رغبت به مطالعه  
روش های ایجاد علاقه به مطالعه  
انگیزه مطالعه  
آسیب شناسی مطالعه  
انگیزه  
معنی لغوی انگیزه  
تعریف اصطلاح انگیزه  
سه مؤلفه از انگیزه از دیدگاه آرنولد و همکاران 
تئوری غرایز  
تئوری انرژی های حیاتی  
تئوری احتیاج  
تئوری محرک  
رویکرد رفتاری  
رویکرد شناختی  
رویکرد انسان گرایی  
رویکرد اجتماعی – فرهنگی  
انواع انگیزه  
انگیزه های مشترک و اختصاصی  
انگیزه های درونی و بیرونی  
انگیزش و آموزش 
تشویق  
مفهوم شناسی تشویق  
تشویق در لغت  
اهمیت تشویق در یادگیری  
اشکال گوناگون تشویق، از نظر اندیشمندان مسلمان 
عوامل مؤثر در تشویق  
ویژگی های تشویق مناسب  
مهارت در تشویق و ترغیب دانش آموزان 
1-تشویق فردی  
2-تشویق گروهی  
پیشینه پژوهش های انجام شده  
پیشینه پژوهش های انجام شده در ایران 
پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج از کشور 
نتیجه گیری
 منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دان
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و پیشینه پژوهشی سطوح مطالعه و مراحل خواندن مباني نظري روش صحيح مطالعات پيشينه تحقيق روش کارآمد برای درس خواندن پيشينه پژوهش مهارت هاي مطالعه صحيح براي درس خواندن فصل دوم پايان نامه روش مطالعه صحیح چارچوب نظري روش های صحیح مطال