ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل تعاریف و مفاهیم عواطف (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل تعاریف و مفاهیم عواطف (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل تعاریف و مفاهیم عواطف (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-سوابق-تحقیق-کنترل-تعاریف-و-مفاهیم-عواطف-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل عواطف (فصل دوم) در 42 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تعریف عواطف
معمولاً پاسخ مردم به این که عواطف چیست، این است که عواطف یعنی احساس محبت و علاقه و بروز آن احساس نسبت به شخص دیگر. گاهی هم می شنویم که می گویند: فلانی آدم عاطفی است. و منظورشان این است که فلانی آدم لطیف و حساس و پرمحبتی است. درمجموع وقتی صحبت از عواطف می شود بلافاصله حالت احساسی خوشایندی از جنس عشق و محبت به ذهن متبادر می شود(احمدی، 1385).
معمولاً هیجان  و عواطف نیز از نظر علوم رفتاری یکسان یا نزدیک به هم معنی شده‌‌اند. هیجان، واکنش احساسی پیچیده‌ای است مرکب از یک عده تغییرات فیزیولوژیک که در تغییرات بدنی که مقدمه ی اعمال آشکارند، ظاهر می شود. پس هیجان یاعاطفه نوعی واکنش است. یعنی نوعی رفتار و جنبه‌ی احساسی دارد یعنی ناشی از یک حس و ادراک آن است. از آنجا که احساس در انسان‌ها دارای جنبه‌های خوشایند یا ناخوشایند است. پس عواطف و هیجان‌ها که رفتارهای ناشی از احساس‌های انسان است. خود دارای جنبه‌های خوشایند و ناخوشایند می باشد. بنابراین تصور این‌که عواطف تنها دارای بار خوشایند است، درست نیست. با چند مثال از هیجان‌ها و عواطف به اثر آن‌ها در زندگی می پردازیم. حالت هایی مثل غم، شادی، خشم، عصبانیت، ترس، اضطراب، افسردگی همگی حالت های عاطفی یا هیجانی است که به نوعی عکس العمل رفتاری را نیز با خود دارد(ایمانی و مهترپور، 1390).
شیوه‌های بروز عواطف در افراد، گوناگون است و تحت تاثیر یادگیری و زمینه‌های زیستی و ارثی قرار می گیرد. اما آنچه قطعیت دارد این است که رفتارهای‌ عاطفی بیشتر متاثر از الگوهای محیطی است و چون این رفتارها جنبه‌ی یادگیری دارد، بنابراین می توان برنامه‌هایی برای آموزش ایجاد تعادل و هماهنگی در بروز عواطف در نظر گرفت و به این ترتیب بطور غیرمستقیم به کودکان کمک کرد تا عواطف خود را به نحو درست بروز دهند. عده‌ای فکر می کنند که تسلط بر رفتار عاطفی یعنی کوشش برای سرپوش گذاشتن برآن و بروز ندادن آن‌ها؛ که این تصور نادرست است و باید به فکر ایجاد محیط‌هایی باشیم تا در آن فرزندان ما بطور غیرمستقیم و با یادگیری از الگوهای سالم در اطراف خود بتوانند عواطف خود را به درستی و به اندازه‌ی لازم نشان دهند. اصولاً نشان دادن عواطف چه عواطف خوشایند چه عواطف ناخوشایند برای سلامتی، بقا و ارتباط سالم بین انسان‌ها ضروری است(احمدی، 1385).

 ويژگى هاى رشد عاطفى نوجوان
رشد عاطفى نوجوان ويژگى هاى خاصى دارد كه عبارتند از:
1- هيجان و عواطف تند و شديد
2- نوجوان از محرّك هاى هيجانى به سرعت متأثر مى شود كه دليل آن نامتعادل شدن ترشّحات غدد داخلى و تغيير گرايش او نسبت به محيط است كه از يك سو، نمى خواهدو نمى تواند واكنش هاى كودكى را از خود نشان دهد و از سوى ديگر، هنوز نمى تواند كاملاً با وضع موجود سازش يابد و واكنش مطلوب اطرافيان را نشان دهد. از اين رو، وقتى به رفتار او انتقاد مى شود سريع ناراحت و غمگين مى شود.

قسمتی از پیشینه تحقیق:
نتايج تحقيق جدیدی(1389) با عنوان «بررسي رابطه بين سلامت رواني و عملكرد تحصيلي دانشجويان دوره هاي كارداني و كارشناسي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي منطقه 11 در سال تحصيلي 88-87 » نشان مي دهد كه 59 درصد از آزمودني ها واجد سلامت رواني و 41 درصد از آنان مشكوك به اختلال رواني مي باشند. بين سلامت رواني و عملكرد تحصيلي رابطه معني دار مشاهده نشد. همچنين بين سلامت رواني دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني دار مشاهده شد. دانشجويان دختر از سلامت رواني كمتري برخوردار بودند. بين سن و افسردگي رابطه معكوس و معني دار و همچنين بين سلامت رواني دانشجويان سنوات مختلف تفاوت معني دار وجود دارد. به طوري كه ادامه تحصيل به سلامت رواني آنان كمك مي كند. بين بعد خانوار و نمره مقياس نشانه هاي جسماني رابطه معكوس و معني دار، بين سلامت رواني دانشجويان داراي والدين با شغل و سطح تحصيلات متفاوت تفاوت معني دار وجود دارد.

فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق کنترل عواطف (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:
کنترل عواطف
 تعریف عواطف
2-2-2- ويژگى هاى رشد عاطفى نوجوان
2-2-3- انواع عواطف در دوره نوجوانى
2-2-4- مقدمه ای بر کنترل عواطف
2-2-5- عوامل عاطفى و همبستگى اجتماعى
2-2-6- پرورش عواطف
2-2-7- احساسات
2-2-8- راهبردهاي کنترل احساسات ناخوشایند
2-2-9-  کنترل براساس یادگیری عاطفی
2-2-10- عوامل تعيين كننده جو عاطفي خانواده
2-2-11- بررسي مفاهيم مربوط به مؤلفه هاي کنترل عواطف
2-2-11-1- خشم:
2-2-11-1-1- ویژگی افراد ماهر در تخلیه خشم:
مرحله سوم مهارت کنترل خشم: قاطعیت
2-2-11-1-2- دیدگاه های نظری خشم
2-5-1- پيشينه داخلی:  
2-5-2- پيشينه خارجی:  
منابع فارسی
کتاب:
پایان نامه:
مقاله ها
منابع غیر فارسی:



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل عواطف (فصل دوم) مباني نظري هنجاريابي آزمون مقياس کنترل عواطف پيشينه تحقيق نقش تعلل‌ورزی و کنترل عواطف پيشينه پژوهش کنترل عواطف و احساسات فصل دوم پايان نامه ارشد روش‌های كنترل احساسات چارچوب نظري عواطف و اح

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و سوابق تحقیق کنترل تعاریف و مفاهیم عواطف (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار شخصیت و مکانیزم های دفاعی-روانی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعاتي و تمركز مالكيت با مديريت سود (فصل 2)

تاثیر روشهای آموزشی ناشنوایان در پیشرفت تحصیلی آنان

مبانی نظری تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم وابعاد کیفیت (فصل دوم)

جهانی شدن اقتصادی و حقوق بشر

تحقیق بررسی معماری پایدار و انرژی باد

چارچوب نظری و پژوهش تجربی تعهد سازمانی(فصل 2)

تحقیق روش تحقيق فرهنگي پژوهش كيفي پيرامون فرآيند اعتياد

رفتار درمانی و تغییر و اصلاح رفتار

پروژه گاز طبیعی متراکم (CNG)