ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-سوابق-پژوهشی-تعاریف-و-مفاهیم-درگیری-والدین-در-امور-تحصیلی-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم) در 24 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

نقش والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان   

     صاحب نظران تعلیم و تربر این عقیده اند که والدین با همکاری و کمک به معلمان، در زمینه ی پیشرفت تحصیلی فرزندان خود می توانند بسیار مؤثر واقع شوند. این مسأله به خصوص در دوره ابتدایی بسیار حائز اهمیت است. تحقیقات نشان می دهد پیشرفت تحصیلی دانش آموزانی که والدین آن ها افرادی آگاه و باسواد هستند و بهتر به راهنمایی آن ها می پردازند بیشتر است(آرمند،1387).
اگر دقت کنیم متوجه می شویم که گاهی یک جمله ی کوتاه مفهوم وسیعی را می رساند که شاید یک کتاب نتواند به آن اندازه مطلب را ادا کند. بعضاً به مناسب سخن زیبای امام سجاد(ع) که می فرماید:' پدر و مادر اگر بخواهی بدانی که فرزند چه حقی بر گردن تو دارد کافی است بدانی که او از توست'. سلامت و ناخوشی، دانایی و نادانی، هوشیاری و کم هوشی، ادب و بی ادبی، شادمانی و غمگینی و ... همین طور است، و فرزندان هر چه دارند عمدتاً از والدین خود دارند، چه از راه توارث و چه از طریق تربیت. و همین موضوع نمایانگر مقام مادری و پدری و مسوولیت بسیار سنگین والدین می باشد(صدری، 1388).
مسأله ی درس و پیشرفت درسی فرزندان هم جدا از این موضوع نیست یعنی امر پیشرفت تدرسی یک امر مجرد نیست که بتوان آن را جدا از مسایل دیگر مورد بحث قرار داد. به طور کلی خواندن و یادگیری مستلزم وجود شرایط اولیه و ثانویه است. شرایط اولیه یعنی استعدادهای نفسانی، مثل هوش و حافظه، یا سلامت بدن و شرایط ثانویه مانند محیط مناسب آرامش روانی، وسایل ضروری که همه این ها به هر حال به والدین ارتباط دارد و این شرایط چیزهایی نیست که بگوییم خاص درس خواندن یا مدرسه رفتن است و لذا موضوع و چگونگی درس خواندن یک کودک یا نوجوان به تمام مسایل زندگی او مربوط می شود(صدری، 1388).
موضوع پیشرفت درسی فرزندان یک خانواده یا عقب ماندگی آنان به نسبت قابل توجهی به میزان هوش، حافظه و وضع جسمانی بستگی دارد و این مسایل چیزی نیست که یکباره از آغاز هفت سالگی که کودک راهی مدرسه می شود تحول یافته، کودک را آماده درس خواندن و یادگیری کند یا اجتماعی بودن را به او بیاموزد. البته نباید فراموش کرد که انسان حتی قبل از تولد، مسایل تربیتی دارد مثلاً نوع تغذیه مادر و حالات روانی او در جنین مؤثر است. طبیعی یا سخت بودن عمل زایمان، طولانی یا کوتاه بودن آن، کیفیت شیر دادن به کودک، نوع شیر(اگر به عللی از شیر مادر محروم شود)، چگونگی پرورش کودک تا شش سالگی از لحاظ بدنی و روانی، رفتار و ارتباط عاطفی والدین(زن و شوهر) با همدیگر، همه و همه مقدماتی است که به صورت سه دوره از کودکی تا شش سالگی پشت سر گذاشته می شود و فرزند ما با این مقدمات وارد متن دوره دبستان می شود(صدری، 1388).
بنابراین، شناخت دوره های حساس تربیتی یعنی کودکی و نوجوانی برای والدین و سایر مربیان از اهمیت خاصی برخوردار است. ویژگی های روانی و مسایل جسمانی در دوره های تا شش سالگی تا دوازده سالگی و تا پانزده سالگی و بالاخره از از پانزده تا هجده سالگی که تقریباً دوره دوم نوجوانی محسوب می شود، باید مورد توجه والدین باشد تا برخوردهای لازم و عواطف شایسته تنظیم شود. مثلاً والدین باید بپذیرند که پایان شش سالگی برای آغاز دوره دبستان بعد از مطالعات و بررسی های لازم تعیین شده بنابراین شتاب زدگی جهت فرستادن فرزند خود به مدرسه زودتر از موقع مناسب، نه تنها مفید نخواهد بود چه بسا متضمن ضررهایی در آتیه باشد که گاهی جبران ناپذیر می نماید(صدری، 1388).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
اندرسون  (1983)، در تحقيق خود به اين نتيجه رسيد که خانواده‌هاي دانش پرور اهميت زيادي به وضع آموزشي فرزندان خود مي دهند، به اين دليل که افراد بزرگتر خانواده از تحصيلات خوبي برخوردار بوده اند در حاليکه در خانواده هاي ديگر اين سليقه وجود ندارد. البته وي بيان مي‌دارد که سطح تحصيلات والدين تنها يک عامل از عوامل متعدد است که ممکن است بر آرزو و تمايلات آموزشي فرزندان موثر باشد(نعمت اللهي، 1386).



فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:
درگیری والدین در امور تحصیلی
نقش والدین در پیشرفت تحصیلی فرزندان   
2-2-3-2. پیشرفت تحصیلی دغدغه خانواده ها     
2-2-3-3. درگیری خانواده در امور تحصیلی    
2-2-3-4. نقش والدین در راهنمایی تحصیلی فرزندان     
2-2-3-5. غنی کردن محیط خانواده توسط والدین   
2-2-3-6. الگوي روابط والد و فرزند     
2-2-3-7. سبك‌هاي والدين                   
2-2-3-8. تحصيلات والدين                      
بررسی پیشینه مطالعاتی
2-3-1. پژوهش های انجام شده در خارج کشور
2-3-2. پژوهش های انجام شده در ایران
-    منابع فارسی:
-    کتاب
-    پایان نامه:
-    مقالات:
-    مجلات:
-    منابع غیر فارسی:



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم) دانلود پرسشنامه درگیری والدین در امور تحصیلی مباني نظري درگیری والدین در امور تحصیلی پيشينه تحقيق والدین و عملکرد تحصیلی پيشينه پژوهش عملکرد تحصیلی فصل دوم پايان نامه ارشد د

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و سوابق پژوهشی تعاریف و مفاهیم درگیری والدین در امور تحصیلی (فصل دوم)


باید و نبایدهای اختلال خلقی

دانلود مقاله استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی جهت مدل سازی فرآیند سرخ کردن مواد غذایی

مبانی نظری اختلال اعتیاد به اینترنت

ادبیات نظري و پیشینه تحقیق خواب آلودگی (فصل 2)

رابطه سبک های دلبستگی و بی پروایی با خودباوری اجتماعی

تحقیق بررسی صادرات غیرنفتی و اثرات آن بر توسعه اقتصادی ایران

ادبیات نظری و سوابق پژوهشی دیدگاه های مدیریت دانش (فصل دوم پایان نامه)

مطالعات و رساله طراحی معماري کلینیک تخصصی چشم

مطالعات و رساله معماري طراحي پردیس سینمایی با رویکرد تکیه بر اصول زیباشناسانه سینما و معماری

مبانی نظری بازاریابی خدمات و فروشندگی خدمات (فصل دوم)